diary budak tembam

HELLO WORLD my name is nurul najiea jiea. I'm from klang. my age is 18 years old. love to having lots of friends ! and i proud to be myself. ( follow me and i will follow you back )


HE'S MINE Sabarudin Bin Abdul Mutalib doraemon. from klang. 20years old. he's mine since 23march12 and he will always mine forever. . sayang, i will always pray for our relationship. . iloveu sayang

KIAMAT
Thursday, 7 June 2012 ? 0 Budak Comel ?
ASALAMUALAIKUMM (^_^)v

(^_^)SALAM JUMAAT(^_^)

Al-qurán telah meriwayat kan yang kiamat akan jatuh pade hari JUMAAT antare ZOHOR & ASAR. tapi, Allah merahsiekan bile ia akan berlaku. .

Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat. Sepuluh tanda itu ialah:
  1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.
  2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.
  3. Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.
  4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa.
  5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.
  6. Keluarnya bangsa Ya'juj dan Ma'juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.
  7. Gempa bumi di Timur.
  8. Gempa bumi di Barat.
  9. Gempa bumi di Semenanjung Arab.
  10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.

kalau hayati betul2 mesti meremang kan badan? hampir semua tande2 tuh telah berlaku dibumi uzur nih. . macam mane Allah akan menghancurkan seluruh alam semesta. . diabangkitkan balikk. . dihitung amalan makruf dan mungkar. . seksenyer azab nerake. . orang yang paling ringan azabnya pada Hari Kiamat ialah seorang lelaki yang diletakkan pada tapak kakinya dua biji batu dari Neraka, ianya akan menyebabkan otaknya mendidih iaitu lelaki yang tidak pernah kena tanah semasa berjalan. kalau dah yang paling ringan pun dah macam nih, apetah lagi kite yang banyak melakukan dosa nih kan? huem. . . . .

korang pernah tengok citer 2012? tema citer nihh tentang THE END OF WORLD ( kiamat ). . tapi dalam cerite nih bukan kiamat besar. . tapi lebih kepada kiamat kecil. . sebab, masih ade manusie yang hidup selepas kehancuran bumi tuh. . Allah telah meriwayatkan, kiamat kecil adalah kehancuran bumi, tapi ade segolongan manusia yang beriman akan hidup dan yang kafir akan mati. cerite nih same dengan cerite nabi nuh yang membine bahtera apabila banjir besar diramalakan akan berlaku dan hanyer orang beriman akan naik kapal tuh dengan selamat dan yang kafir akan mati ditinggelami air banjir. .
GAMABAR DIATAS DIDAKWA SEBAGAI PENEMUAN BAHTERA NABI NUH A.S




terlalu banayak tanda2 kiamat yang telah berlaku, bumi nihh dah terlalu nazak dan menunggu masa je untuk dimusnahkan. xkire bile, yang pasti kite semua pasti akan menemui mati jua. xkire lamabat atau cepat. . itu semua aturan dari Allah S.W.T. . jangan pernah salahkan takdir yang telah tertulis, pasti ade hikmah disebalik semua yang telah berlaku. . Allah tuh maha adil dan maha mengetahui tentang setiap kejadian yang telah Dia tetapkan :) banayakkan berdoa dan bertawakal kepada Allah. buat ape yang Die suruh dan tinggalakan larangannyer. .

psstt! aku tau aku nih bukan budakk baikk pun nakk ceramah semua2 tuh, tapi. . . . . aku pun manusie yang sentiase mengingati mati (^_^)v





♥NURUL NAJIHA AZIZI♥




Older Post . Newer Post