diary budak tembam

HELLO WORLD my name is nurul najiea jiea. I'm from klang. my age is 18 years old. love to having lots of friends ! and i proud to be myself. ( follow me and i will follow you back )


HE'S MINE Sabarudin Bin Abdul Mutalib doraemon. from klang. 20years old. he's mine since 23march12 and he will always mine forever. . sayang, i will always pray for our relationship. . iloveu sayang

AMPUNKAN ANGAH MAA
Sunday, 1 July 2012 ? 0 Budak Comel ?

asalamualaikumm :)
harini. . . . . . . . . jiea call mummy dari 11.30am-12.00pm sebab jiea nak balik mandi, makan. . tapi mummy tak angkat. . jiea call daddy pun, daddy off telefon. . jiea call bf jiea pulak tak dapat2. . tidur kot. biarlah die. . lame jiea call mummy, akhirnyer jiea ambik keputusan balik jalan kaki je. . menangis2 jiea jalan kaki tengah2ri tu. biarlah orang nak kate ape pun. . sedihnyer hati jiea mase tu lagi bekecamuk. . dah setengah jalan. . jiea nampak kerete mummy menghale ke tempat kerje jiea. . jiea tengok telefon jiea. . bebelas misscall dari mummy. . ikutkan sangat hati yang terhiris. . jiea buat tak peduli je. . jiea jalan je kaki tengah2 panas terik tu. . 

sampai je rumah, jiea terus masuk bilik menangis puas2. . entahlah, jiea rase macam tak ade orang kesah tentang jiea. . semalam lagi lah. . jiea balik kerje pukul10. . sampai 111.30 jiea tunggu mummy ambik jiea. . tapi tak ade jugak. . akhirnyer malam tu jiea balik kerje jalan kaki tengah2 malam sorang2. . pukul12 baru jiea sampai rumah. .

"mama, mama tak risau ke angah balik sorang2 malam2? mama tak kesian ke tengok angah? angah selalu susahkan mama nak ambik dan hantar angah ye? mama. . angah mintak maaf selalu susahkan mama. . kalau angah ade kenderaan nak pergi sendiri angah takkan pernah susahkan siape2 ma. . salah ke ma angah nak minta tolong sikit? susah sangat ye ma sape2 nak luangkan mase 5minit nak ambik angah. . angah takut ma. . angah takut setiap kali angah balik kerje angah kene jalan kaki sorang2 tengah2 malam :'(

lame jiea nangis, akhirnyer daddy datang bilik jiea pujuk jiea. . tapi jiea ni hati batu. . keras! jiea mengamuk dekat situ jugakk. . jiea cakap "biar angah mampos je tengah jalan tu. . baru semua orang puas hati kan? tak payah angah nak susahkan sape2 kan?"

akhirnyer, sebelum jiea keluar rumah pergi kerje. . jiea hantar mesej dekat telefon mummy. . jiea tulis :

JIEA          : KALAU LEPAS NI ANGAH MATI TENGAH JALAN, ANGAH TAK NAK SESIAPE PUN DALAM KELUARGE ANGAH SENTUH MAYAT ANGAH. . ANGAH TAKNAK SUSAHKAN SESIAPE LAGI. .  "kejam kan jiea?

MUMMY : MAMA AMPUNKAN SEMUA DOSA ANGAH PADE MAMA. . MAMA MINTAK AMPUN JUGA PADE ANGAH SEBAB TAK JADI MAMA YANG BAIK BUAT ANGAH. . AMPUN KAN MAMA. . MAMA SAYANG ANGAH. .

subhanaallah :'(
tak tau ape dalam otak jiea sekarang. . jiea tak tau macam mane keadaan mummy sekarang. . mesti mummy tengah berkurung sorang2 dalam bilik sambil termenung dan air mate mummy terus mengalir deras. .

"ma, mama tak pernah buat salah dekat angah, mama tak perlu minta maaf pade angah. . angah yang patut minta maaf pade mama. . angah anak derhake kan ma? mama mak terbaik yang pernah tewujud dalam dunie ni. . dari angah kecik, mama sanggup tahan lapar sebab nak bagi along,angah,adik2 makan kenyang kan ma? ma tu kite susah sangat lepas papa tinggalkan kite. . ma ingat tak? mama sanggup temankan angah pergi sekolah hari2 mase angah kecik dulu sebab angah nangis2 nak mama teman. . sedangkan mama kerje. . mama ingat tak bile angah sedih, angah nangis. . mama selalu peluk angah. . selese sangat dalam pelukan mama ma. ma ingat tak mase along kene pergi teknik sepang? hari2 angah murung kan ma? tapi hari2 jugaklah mama datang bilik angah, teman angah tiap2 hari. . selimutkan angah. . belai angah. . kan ma? MAMA :'(




♥NURUL NAJIHA AZIZI♥




Older Post . Newer Post