diary budak tembam

HELLO WORLD my name is nurul najiea jiea. I'm from klang. my age is 18 years old. love to having lots of friends ! and i proud to be myself. ( follow me and i will follow you back )


HE'S MINE Sabarudin Bin Abdul Mutalib doraemon. from klang. 20years old. he's mine since 23march12 and he will always mine forever. . sayang, i will always pray for our relationship. . iloveu sayang

MIRA ABDULLAH
Friday, 8 November 2013 ? 0 Budak Comel ?
ASSALAMUALAIKUM
sambung belajar or terus kerja? arghh! tension
taktahu nak pilih yang mane
due2 ade kebaikan dn keburukannyer yang tersendiri
sebenarnyer nurul nak sambung belajar

tapi kalau nurul sambung belajar, biaye pelajaran nanti macam mane
nurul taknak susahkan mama
dn nurul pun taknak harapkan si babi tu
siape nak jage adik2 yang sedang membesar tu? siape nak tengok2kn mama

huem. minggu lepas duit mama hilang
rm600
mama sedih sangat2 sebab duit tu mama nak bayar duit sewa rumah dengan bil astro
mama letak dalam beg dalam bilik mama
mama tinggalkan lebih kurang 1jam je
mase tu mama nak masak dn siap g keje

mase mama nak pergi kerja, mama check balik dah takade
mama sedih sangat2 sampai mama nangis
bukan senang nak tengok mama nangis sebab mama nurul memang seorang yang sangat tabah
lepas papa tinggalkan kitorang.
mama cakap die tak boleh nak tudoh sesiape
sebab yang ade semua anak2 mama

2hari lepas duit ayah pulak hilang
but that time nurul takade kat rumah. nurul tengah jawab paper spm kat sekolah
adik2 pun dah pergi sekolah
cume tinggal along dan ain
again, diorang tak boleh nak tudoh sesiape sebab tak nampak siape yang buat
tapi nak dijadikan cerite, memang semue kene tudoh lah

malam tu, mama panggil semua orang untuk tanyer
mama nanges, anak mane yang tahan tengok air mate mak die ngalirkan?
atas name Allah nurul tak ambik duit sesiape
dulu, mase nurul kerja, duit gaji nurul pernah hilang rm800
nurul tahu macam mane rasenyer
so, nurul takkan sanggop ambik duit sesiape sebanyak tu

mama cakap kat nurul, sebenarnyer mama nak cakap pasal soalan yang mungkin keluar dalam spm
tapi nurul takade
mama keluar pagi nurul baru bangun
nurul balik malam mama dah tido. mama whatsapp nurul tapi nurul tak bukak
nurul jadi sedih sangat2 sebab bile nurul bukak whatsapp,
hampir semua soalan ramalan tu betul2 keluar

mama cakap, kawan2 mama semua bercerite tentang anak2 diorang SPM
tapi mama taktahu pun anak mama perikse ape
mama cakap nanti semua pasti akan cakap tentang keputusan SPM
mesti mama malu ade anak macam nurul kan? nurul tak pandai
nurul tak mungkin boleh compete dengan anak2 kawan mama
nurul tak sepandai along, tak sepandai nadia
nurul bodoh, nurul takgune

semalam, si babi tu marah mama,
mama nanges lagi
rase macam sakit sangat orang luar buat mama nurul nanges.
mama baru balik kerja penat2
dah di marahnyer mama
die cakap die lagi penat kerja
bodoh kan? dah mama dah beransur ke dapur untuk tenangkan diri, die masih lagi tak puas hati
diikutnyer mama ke dapur. tekan lagi mama.
mama lari sambil nanges masuk dalam bilek
siape die? ape hak die nak marah mama dan buat mama nanges?
hey! kau tu menumpang jelah dalam keluarge aku
kau lupe ke kau tu sebatang kare dalam dunie ni, sedar lah diri tu sikit.
kalau aku ni lelaki, jangan tanyer kenape kau dah dudok bawah tapak kaki aku
aku takkan kesian sikit pun pade setan macam kau
kau yang bagi kami duit untuk hidup?
hey! aku tak hamak lah dengan duit kau tu anjing
okay! sekarang kau menang sebab umur aku baru 17tahun

kau tunggu aku dah besar dan dah kerja nanti
aku akan pastikan yang batang hidung keluarge aku pun kau takkan nampak
aku akan bawak semua pergi
jangan nanti kau merayu, kau melutot dengan kami

ape hak kau nak mengungkit yang 'siape tahan kalau ditempat kau'?
kalau kau taktahan kau blah je lah
kami tak perlukan kau! mak aku boleh dapat orang yang lebih baik dari kau
dan 'ya! kami benci kau dan tak perlukan kau dalam hidup kami'
kitorang bahagie dulu sebelum kau muncul
tapi bile kau datang
kau rampas segalanya dari kami

kau tu cume setan yang bertopengkan manusie!

lepas tu die blah,
nurul dn adik2 pun masuk bilek mama utk pujok mama
mama nanges
nurul cakap kat mama
'ma, nanti angah dah besar, angah dah kerja, kite jangan dudok sini lagi ye.
mama ikot angah, kite pergi jauh dari sini
mama dah takpayah kerja, biar angah dn adik2 je kerja. kite beli rumah 1, kite hias lawa2
angah taknak mama susah. dah 20tahun mama susah besarkan angah dan adik2
ma, angah tak kesah walau angah kena makan telur kicap hari2
angah tak kesah susah
asalkan mama sayang angah dan mama takkan nanges lagi
angah taknak tengok mama nanges, angah sedih sangat2'

lepas tu mama peluk nurul kuat2 dn cium dahi nurul
terase sayu sangat2
kadang2 mama ade jugak cakap, kenape lah hidup mama susah sangat
ma, mungkin sekarang mama susah besarkan kami sorang2
tapi suatu hari nanti kami akan jage mama sebaik mungkin
kami tahu jase mama pade kami takkan mungkin terbalas.
tapi, angah dn adik2 akan cube bagi mama kebahagiaan dan kesenangan yang mama tak pernah rasekan



♥NURUL NAJIHA AZIZI♥




Older Post . Newer Post